Sensorinis (pojūčių) kambarys – tai multisensorinė aplinka, kurioje be intelektinės veiklos poreikio, skatinami visi pirminiai pojūčiai – regos, klausos, lytėjimo, kvapo ir skonio. Vien per regą mes priimame apie 83% pasaulio. Dar 6% papildo klausa, o likusią dalį – kvapas, skonis ir lietimas. Ši aplinka pasitarnauja savireguliacijai, kai vaikui yra suteikiama erdvė pačiam susitvarkyti su iššūkiais, nusiraminti, atsipalaiduoti… Įvairūs tyrimai rodo, kad stimuliuojant pojūčius, didėja sąmoningumas, gerėja atmintis, dėmesys, pažinimas ir kalba, mažėja agresija, nerimas.
Šio kambario tikslas yra ne tik įvairių pojūčių stimuliacija, siekiant nuraminti ir atpalaiduoti, bet tuo pačiu ir skatinti vaikus atkreipti dėmesį į jų aplinką, skatinti tyrinėjimą ir motyvuoti.
Mūsų sensorinėje erdvėje vaikai ras sensorinę įrangą, kurios pagalba, veikdami savo tempu, nusiramins po intensyvių išgyvenimų, emocinių perkrovų, turės galimybę tyrinėti. Inovatyvių priemonių dėka sužadinamas vaikų smalsumas, noras tyrinėti, stiprinama motyvacija, pasitikėjimas savimi ir aplinkiniais. Erdvę galima lengvai pakeisti kartu su joje esančiomis priemonėmis, kad jos atitiktų skirtingas temas, poreikius bei individualius užsiėmimo tikslus. Sensoriniame kambaryje užduotys gali būti kuriamos pagal tai, kokias kognityvines funkcijas (dėmesį, atmintį, suvokimą ir kt.) ar įgūdžius (socialinius, emocijų pažinimo bei valdymo ir kt.) siekiama lavinti.
Tyrinėti, liesti, išgirsti, pajusti, nurimti, žaisti… sensorinė erdvė – tai lyg naujas, intensyvus pasaulis, kuriame keli pojūčiai lavinami vienu metu.
Stimuliuojant pojūčius, per juos kuriant teigiamus emocinius santykius, ugdant naują suvokimą, vaikas drąsiau ir lengviau gali bendrauti su išoriniu pasauliu, valdyti savo emocijas bei elgesį, reakcijas. Jei sensoriniai stimulai nėra perkrauti, jie padeda mokytis ramiai, tinkamu tempu ir efektyviai.
Visi įrenginiai, esantys kambaryje – burbulų vamzdis, šviesos pluoštas, sensorinės plytelės, šviesos stalas, vandenyno garsų ir debesų projektoriai, pagal poreikius pritaikytas muzikinis fonas, šviesos pluoštelių užuolaida – kviečia pabūti kitokioje nei įprasta aplinkoje. Čia galima ir nieko neveikti, tiesiog įsitaisyti sėdmaišyje, mėgautis garsais bei vaizdais, leisti vaizduotei nunešti į žuvėdrų ir bangų mūšos garsų pripildytą paplūdimį...
Sensorinė aplinka pasitarnauja nusiraminimui, pasirengimui mokytis, motyvacijos vėliau sekančioms veikloms didinimui, savireguliacijai per regą, klausą, lytėjimą, kai vaikui yra suteikiama palanki erdvė atitrūkti, susitvarkyti su iššūkiais ir atsipalaiduoti, o tada sėkmingai sugrįžti į ugdymo procesą. Toks patyrimas leidžia vaikui lengviau priimti informaciją, dalintis savo jausmais, aptarti ir parodyti tai, kas jam yra svarbu, būti visiškai suprastam bei priimtam.
Į sensorinį kambarį vaikai ateina po vieną ar kelis su juos lydinčiais mokytojais ar švietimo pagalbos specialistais.
SENSORINĘ APLINKĄ SUDARO
įtraukia įvairias smegenų sritis ir padeda vaikams geriau įsisavinti ir išlaikyti informaciją.
Lavinama lytėjimo patirtis – užlipus ar palietus sensorinę plytelę ranka prasideda magija, mat susilieja skirtingos spalvos, susidaro nauji raštai.
kūrybiniams žaidimams su smėliu, spalvomis, gelinėmis geometrinėmis figūromis – žadina smalsumą bei pa deda sutelkti dėmesį.
Pritaikyti pažinimui, regos stimuliavimui.
Tai puiki priemonė stresui mažinti, nes pluoštai pagaminti iš šviečiančių gijų, kurias galima liesti, pini kasas, keisti spalvas – tokia veikla įtraukia ir ramina.
Visos teisės saugomos | Smalsieji pabiručiai, VŠĮ | Sprendimas: Saulės spektras